Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

ШАГ

Канцэпцыя праекта "ШАГ" ("Школы Актыўнага Грамадзяніна")

У адпаведнасці з інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь "асаблівасці арганізацыі выхаваўчай, ідэалагічнай і сацыяльнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2018/2019 навучальным годзе" кожны чацвёрты чацвер месяца для навучэнцаў IX-XI класаў будзе арганізаваны адзіны дзень інфармавання пад агульным дэвізам "ШАГ" - "Школа Актыўнага Грамадзяніна" - з запрашэннем дзяржаўных і грамадскіх дзеячаў, прадстаўнікоў органаў дзяржаўнага кіравання, дэпутатаў, медыйных персон. На працягу навучальнага года кожная ўстанова адукацыі ажыццявіць дзевяць тэматычных крокаў. Кожны крок прадугледжвае паслядоўнае Фарміраванне ведаў, уменняў, асобасных якасцяў, перакананняў, якія ляжаць у аснове грамадзянскай кампетэнтнасці.
У "Школе Актыўнага Грамадзяніна" фарміруецца гатоўнасць навучэнцаў у будучыні ўдзельнічаць у грамадска-палітычным жыцці краіны, выконваючы грамадзянскія ролі (выбаршчыка, законапаслухмянага грамадзяніна, члена грамадскіх арганізацый і г. д.), гатоўнасць самастойна прымаць рашэнні ў сферы дзяржаўна-грамадскіх адносін, несці адказнасць за прынятыя рашэнні і іх наступствы. Асноўная задача-пашырэнне ведаў навучэнцаў аб палітычных і сацыяльна-эканамічных падзеях у Рэспубліцы Беларусь, развіццё ўменняў аналізаваць інфармацыю аб сацыяльных з'явах і працэсах, весці дыскусію па праблемах развіцця сучаснага грамадства.
Інфармацыйную падтрымку дадзенага мерапрыемства ажыццяўляе Рэспубліканскае унітарнае прадпрыемства «Беларускае тэлеграфнае агенцтва» (БелТА).
Структуру мерапрыемствы складаюць тры узаемазвязаных блока змястоўных:
Крок 1. "МЫ ДАВЕДАЕМСЯ". Мэтавая ўстаноўка-інфармаваць навучэнцаў.
Крок 2. "МЫ РАЗВАЖАЕМ". Мэтавая ўстаноўка-развіваць крытычнае мысленне, уменне аналізаваць атрыманую інфармацыю, фармуляваць і выказваць уласныя меркаванні па пытаннях развіцця грамадзянскай супольнасці.
Крок 3. "МЫ ДЗЕЙНІЧАЕМ". Мэтавая ўстаноўка-фарміраваць рэфлексіўныя ўменні, разуменне ўзаемасувязі паміж асабістай грамадзянскай ініцыятыўнасцю і дабрабытам краіны (кампетэнцыя сацыяльнага дзеяння).
У ходзе рэалізацыі кроку 1  "мы даведаемся" вядучы ток-шоу (настаўнік, педагог-арганізатар, намеснік дырэктара) інфармуе навучэнцаў у адпаведнасці з зададзенай тэмай. На дадзеным этапе для ўдзелу ў прадстаўленні інфармацыі можна прыцягнуць вучняў (лідараў дзіцячых і маладзёжных грамадскіх аб'яднанняў, вучнёўскага самакіравання). Рэкамендуемае час рэалізацыі кроку 1-15 хвілін.
Крок 2 "мы разважаем" можна рэалізаваць двума спосабамі. Пры наяўнасці запрошаных гасцей (прадстаўнікоў дзяржаўных органаў улады, мясцовых органаў кіравання, дэпутатаў) можна выкарыстоўваць тэхналогію " 100 пытанняў да дарослага: падзеі, факты, каментары». Інфармацыя аб дадзенай тэхналогіі размешчана на сайце Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь http://edu.gov.by/sistema-obrazovaniya/glavnoe-upravlenie-vospitatelnoy-raboty-i-molodezhnoy-politiki/upravlenie-raboty/informatsionno-analiticheskie-i-metodicheskie-materialy/index.php  У ходзе зносін з госцем навучэнцы задаюць загадзя падрыхтаваныя пытанні ў фокусе тэмы адзінага дня інфармавання. Магчымы варыянт анлайн-сустрэчы (пры наяўнасці тэхнічнага забеспячэння).
Пры адсутнасці спецыяльна запрошанага госця вядучы ток-шоу арганізуе з навучэнцамі абмеркаванне з апорай на пытанні, сфармуляваныя ў адпаведнасці з асноўнымі блокамі інфармацыі, прадстаўленай на першым этапе мерапрыемства. Рэкамендуемае час рэалізацыі кроку 2-20 хвілін.
У ходзе рэалізацыі кроку 3 "мы дзейнічаем" навучэнцы на аснове аналізу атрыманай інфармацыі робяць высновы, дзеляцца вопытам дзейнасці па рэалізацыі сацыяльных праектаў і ініцыятыў, ўносяць прапановы па ўдзелу ў грамадскім жыцці свайго рэгіёну, сваёй малой радзімы. Рэкамендуемае час рэалізацыі кроку 3-10 хвілін.

Праведзеныя мерапрыемствы

Раздзелы сайта